EĞİTİM ÖĞRETİM

 

Özel Derya Öncü Anaokulunda İngilizce dersleri, başvurmuş olduğumuz ulusal akreditasyon programı olan Eaquals sistemi temelli olarak uygulanmaktadır. Projenin temelinde İngilizceyi eğlenerek öğretmek vardır. Amaç, çocuğun öğrenme isteğini en üst düzeye çıkarıp 2. dil olarak İngilizceyi severek öğrenmesini sağlamaktır. Eğlenerek öğrenme yöntemi ders kitabıyla, zengin dijital platform oyunlarıyla, flash kartlarla, eğlenceli oyunlarla ve dramalarla desteklenmektedir.
Materyallerle birlikte eşli, bireysel ve grup çalışmaları yaparak öğrenci her zaman dersin merkezinde tutulmaktadır. En önemli hedef ise öğrencinin konuşma ve dinleme becerilerini iyi bir seviyeye getirmektir. Bu hedefi desteklemek adını haftalık 5 ana ders, 1 konuşma ve 1 çift dil dersi yaparak toplamda 7 ders şeklinde İngilizce programı uygulanmaktadır.

Drama nerede uygulanırsa uygulansın bir öğrenme yöntemi, kendini ifade etmede bir araç ya da bir sanat biçimi olarak ifade edilebilir. Drama süreçlerinde öğrenci; öğrenme, etkileşim sağlama, sosyalleşme ile birlikte güven ve kendine saygıyı geliştirir.

Ayrıca bir topluma ait olma ya da bir grubun üyesi olmanın getirdiği bir güç, iletişim ve problem çözme becerisi de geliştirilir. Okulumuzda drama dersleri profesyonel drama eğitmeni tarafından verilmektedir.

Çocuklarımızın sevgi ile öğrendiği her şeyin yapıcı bir temel oluşturacağına, böylelikle atılan bu tohumların çocuğun ileriki yaşlardaki yaşamına olumlu olacağına inanmaktayız. Öğrencimizin dini-manevi duygu ve bilgilerinin geliştirilmesi amacıyla gerçekleştirilen sevgi dersi, hayatın içinden bir eğitim hedeflemektedir. Anlatılacak her konu çocuğun zihinsel gelişimine uygun, kavrayabilecekleri bir dille anlatılmaktadır. Hikâyeler, ilahiler, oyunlar, drama çalışmaları ve etkinliklerle zenginleştirilmektedir. Her yaş grubumuza ayrı hazırladığımız yıllık planlarımızda inanç ve ibadet esasları ile sunulmaktadır. İnanç, ibadet esasları, ilmihal konuları, Peygamber efendimiz (SAV)'in ve diğer peygamberlerin hayatları, adap ve tefekkür konu başlıklarımızdan bazılarını oluşturmaktadır.
Kuran-ı Kerim derslerimizin ilk hedefi; Kuran-ı Kerim okumayı sevdirmektir. Derslerimiz Elif-Ba ve Kuran-ı Kerim okuma ve yıl içerisinde belirlenmiş her yaş grubu için ayrı dua ve sure ezberlerini yapma olarak devam etmektedir. Sınıf içerisinde her gün yaptığımız talim derslerimizin dışında her çocuk için bireysel ders alımı yapılmaktadır. Bu sayede her öğrencimizin ilerleyişi takip edilir ve gerekli destek verilir.

Öğrencilerimizin yeteneklerini keşfetmek, farklı ilgi alanları geliştirmek, grup çalışmaları yapmalarına olanak sağlamak, sosyal çevrelerini çeşitlendirmek, yeni ürünler oluşturmak gibi birçok kazanımın elde edildiği bir ortam sağlıyoruz.

Hazırlık grubunda ;
Gurme Mutfak, Seramik, Masal Dünyası, Akıl Oyunları ve Hayal Tasarım Atölyeleri,

Erken grupta ;
Becerikli Eller, Bilim Oyunları, Oyuncak Tasarımı, Geri Dönüşüm Atölyeleri ile yeni ufuklar açıyoruz...

Anaokulumuzda sosyal etkinliklerimiz sene başında belirlenen program çerçevesinde titizlikle sürdürülür. Milli ve dini bayramlar, seçtiğimiz özel gün ve haftalar, şenlikler, sevgi dersi programı gibi çalışmalarla yıl boyu aktif öğrenme ortamı canlı tutulur.

En sevdiğimiz şey, öğretmek ile ilgili farklı materyalleri bir araya getirmek ve çocukların keşfetmesini sağlamak...

Hazırlık grubunda uyguladığımız robotik ve kodlama dersimizde Cubetto kodlama seti ile bilgisayara komut vermenin ne kadar zevkli olduğunu öğrencilerin fark etmelerini, bilgisayarların başında bağımlı olmadan üretebilmenin ilk adımlarını atıyoruz.

Öğrendiklerini kodlama halısında uyguluyor, çeşitli web sitelerinde kodlamanın temellerini kavrıyorlar.

İki haftada bir yarım gün, çocukların doğayı sınıf olarak kullanmasıyla aktif katılımlı öğrenme yöntemleri uyguluyor, tüm öğrencilerin kendilerine güven ve öz saygı geliştirebilecekleri bir ortam sunuyoruz.

Sınıfım ormanda projesi, doğada bireyin yaparak ve yaşayarak güven elde etmesi için düzenli fırsatlarla sunulan "ilham verici bir süreç " olarak da tanımlanabilir.

Yürütülen tüm aktivitelerle çocukların kişisel, sosyal ve duygusal becerilerini geliştirmek ve onların özgüvenli, cesur, risk alan, karar verme becerisi gelişmiş, iletişimi kuvvetli, takım ruhuna sahip bireyler olarak büyümeleri için çaba gösterilir.

Günlük olarak çıkılan bahçe saatlerinde, okulumuza özel ayrılmış alanımızda öğrencilerimiz doyasıya koşup oynayabiliyor, bisikletlerimiz ve scooterlarımızla hareket etmenin tadını çıkartabiliyorlar.
Fiziksel aktivitelerin arttırılması ve keyifli hale getirilmesi, gelişim süreçlerini devam ettiren çocuklar için vazgeçilmezdir. Hareketli yaşama sonuna kadar destek veriyoruz.